Inleiding

In de tijd dat ik bij KPN werkte als verkoper heb ik heel wat ervaringen opgedaan. Ik heb daar heel veel verkoop technieken geleerd en ook heb ik door heel wat boeken gelezen. En uit één van deze boeken zijn mijn tips gebaseerd: ‘Overtuigen met neuromarketing’. Dit zijn de meest cruciale tips voor jouw onderneming:

  1. Vallen is niet erg maar sta op!

In het leven ga je vaak tegenvallers krijgen. Je gaat vaak ‘nee’ horen, maar dat is geen reden om je droom op te geven.  Er komt namelijk een keer dat je ‘ja’ hoort en dat zijn de kansen die je met beide handen moet pakken. Dan kan je laten zien wat je waard bent.

  1. Heb een goed gevoel voor humor.

Humor is het belangrijkste onderdeel van netwerken, met humor kun je het ijs heel snel breken en

kan je vooroordelen van de tafel schuiven. Door met leuke grappen een band te maken op een netwerkborrel, krijg je veel vaker een gunfactor. Dat betekent dat mensen jou liever kiezen dan iemand zonder humor, ook al heeft hij/zij wel dezelfde skills als jij.

  1. LEER LEER LEER!

‘Knowledge Is power’, kennis geeft je letterlijk macht. Hoe meer jij weet over jouw doelgroep,product en concurrenten, hoe beter jouw bedrijf gaat presteren. Lees daarom heel veel boeken over mensen die succesvol zijn geworden, want die geven vaak belangrijke tips. Vergeet ook niet de tips die je leert op te schrijven, zodat je altijd terug kan kijken als je er even niet meer uitkomt.

  1. Kies werknemers die jou inspireren

Vaak heb je een heel goed beeld van wat je wil. Daar is niks mis mee, maar vaak creëer je daarmee een tunnelvisie als het gaat om ideeën. Daarom is het fijn om ook te luisteren naar de ideeën van je werknemers. Niet alleen voelen de werknemers zich dan meer gewaardeerd, maar ook komen er veel verschillende blikken op problemen en oplossingen.

  1. Weet wat de trends zijn

Er zijn geen excuses meer om niet boven op trends te zitten. Er zijn heel veel websites die je een inzicht geven in waar de consument naar verlangt. Jij moet alleen weten wat de juiste websites zijn die je kan gebruiken. Hier zijn een paar voorbeelden:

 

Bedankt voor het lezen van mijn blog!

voor antwoord op al u vragen mail: maramichelspr@gmail.com

 

About The Author

Jesse Bouterse

Leave a Reply