Sinterklaas, kerst en Oud en Nieuw, oftewel eten, gezelligheid en minimale sportactiviteiten. Het is weer januari en je hebt genoeg gegeten. Het is weer tijd om weer terug in je fitnessroutine te komen. De leukste en meest effectieve workout is ”Springtouwen”. Geloof het of niet, zo haal je het meeste uit je workout.

Springtouwen is goed om de spieren in zowel je boven- als je onderlichaam te versterken. Je verbrandt drie keer meer vet dan bij een cardiotraining. Cardiosessie en krachttraing in één, die combinatie zorgt ervoor dat je twee keer zo snel een totale workout binnen hebt.

Hier 2 workouts die jouw helpen om de killerbody te krijgen!
Let opspring niet te hoog, hoger springen kan schadelijk zijn voor je knieën en enkels. kijk zoveel mogelijk recht vooruit en houd je armen naast je lichaam, je draait met je polsen en armen. Je touw is goed als de uiteinden tot je oksels komen als je in het midden van je touw staat.

10 minuten workout:
– 1 minuut: Begin met een minuut je springtouw in achtjes te zwaaien, van je linkerschouder naar je rechterenkel en herhaal dit andersom.
– 1 minuut: Spring nu een minuut lang de basissprong, waarbij je gewoon recht springt en het touw per sprong één keer rondgaat.
– 30 seconden: Houd de handvatten bij elkaar, zwaai naar links en draai twee rondjes terwijl je een stap naar links doet en je rechtervoet bijzet.
1 minuut: Spring om en om 15 centimeter naar voren en bij de volgende sprong weer naar achteren.
– 30 seconden: Draai het touw weer in achtjes rond het lichaam.
– 1 minuut: Spring om en om 15 centimeter naar links en bij de volgende sprong 15 centimeter naar rechts.
– 30 seconden: Houd weer de handvatten bij elkaar, zwaai naar links en draai twee rondjes terwijl je een stap naar links doet en je rechtervoet bijzet.
– 30 seconden: Spring iets hoger zodat het touw per sprong twee keer onder je voeten door kan.
– 30 seconden: Doe nog een keer de oefening waarbij je achtjes draait.
– 30 seconden: Jumping Jack!
– 2 minuten: Ren op je plaats, waarbij het touw per stap één keer onder je voet doorgaat.
– 1 minuut: Sluit af met het draaien van de achtjes waarbij je opzij stapt.

20 minuten workout:
– 2 minuten: Jog op de plaats, terwijl je springtouw draait.
– 2 minuten: Doe de basis springtouw sprong.
– 1 minuut: Ren op de plaats, waarbij het touw per stap één keer onder je voet door gaat.
– 2 minuten: Breng om en om per sprong je knieën naar je borst, terwijl je met je andere voet over het touw springt.
– 1 minuut: Doe de basissprong.
– 2 minuten: Spring één minuut lang op één been. Wissel na die minuut van been.
– 1 minuut: Gooi je touw even aan de kant en doe sumo squats. Zet je benen wijd en zak door je benen zoals bij een standaard squat.
– 2 minuten: Jog op de plaats en laat het springtouw ronddraaien.
– 1 minuut: Doe de basissprong.
– 2 minuten: Ren met springtouw op de plaats.
– 1 minuut: Doe zoveel mogelijk gewone squats.
– 1 minuut: Doe weer de hoge knieën om en om naar je borst toe en spring met de ander over het touw.
– 1 minuut: Jog op de plaats.
– 1 minuut: Ren voor de laatste keer zo hard mogelijk op je plek voor een extra lekkere afsluiter van je training.

Vergeet je cooling down niet!

Afbeeldingsresultaat voor killer body vrouw

About The Author

Ebru Akcakaya

Leave a Reply